Καλέστε μας:
2310 402675
Θεσσαλονίκη
210 3314829 Αθήνα

Western Digital Data Recovery

Πληροφορίες

H Western Digital κατέχει ένα πολύ μεγάλο μερίδιο από την παγκόσμια αγορά σκληρών δίσκων. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει παρουσιάσει μια σειρά Ανάκτηση δεδομένων σκληρών δίσκωνκαινοτομιών διαχωρίζοντας την λογική της από τις υπόλοιπες ανταγωνίστριες.
Το 2001 παρουσίασε μια σειρά από ATA σκληρούς δίσκους με 8ΜΒ cache, τη στιγμή που οι περισσότεροι σκληροί δίσκοι της εποχής δούλευαν στα 2ΜΒ.
Στη συνέχεια, το 2003 παρουσίασε τον πρώτο δίσκο SATA στον κόσμο ο οποίος λειτουργεί στις 10.000 στροφές/λεπτό: Τον Raptor, έναν δίσκο 36GB με ταχύτητα προσπέλασης στα 6ms. Λίγο αργότερα έβγαλε στην αγορά και μια έκδοση με διπλάσια χωρητικότητα (74GB) η οποία ήταν και πιο αθόρυβη σε σχέση με την έκδοση των 36GB. Φυσικά, με τα χρόνια ακολούθησαν και άλλες εκδόσεις (150GB, 300GB και 600GB).

 Οι δίσκοι της Hitachi, από το 2012 και μετά είναι οικονομικών συμφερόντων της WD (η τεχνολογία και η αρχιτεκτονική των δίσκων παραμένει Hitachi πάντως).
Αξίζει να σημειωθεί, πως οι δίσκοι της σειράς MyPassport, My Book, MyBook Essential, MyBook World κλπ, ενσωματώνουν κρυπτογράφηση επάνω στην πλακέτα τους. Συγκεκριμένα, οι Passport έχουν ενσωματωμένο USB bridge επάνω στο PCB τους, το οποίο περιέχει κρυπτογράφηση. Οι υπόλοιποι 3.5", έχουν επάνω στη γέφυρα του USB αντίστοιχο PCB που κρυπτογραφεί τα δεδομένα (άρα αν αφαιρέσετε το δίσκο από το εξωτερικό κουτί και τον συνδέσετε ως SATA, δεν θα δείτε δεδομένα. Για τους 2.5" αυτό δε γίνεται έτσι κι αλλιώς αφού όπως είπαμε έχουν το USB ενσωματωμένο). Αυτό περιπλέκει ιδιαίτερα την ανάκτηση των δεδομένων, παρ΄ όλα αυτά οι έμπειροι τεχνικοί της Northwind έχουν τρόπο να ξεπεράσουν και τις πλέον πολύπλοκες βλάβες.
Το πιο σύνηθες πρόβλημα των δίσκων της Western Digital είναι στην πλακέτα τους (PCB). Οι δίσκοι αυτοί είναι ευαίσθητοι στην υπερθέρμανση, και κακή παροχή ρεύματος ή αυξομείωση της τάσης είναι αρκετή για να καταστραφούν τα μικροτσιπ του PCB με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η πρόσβαση στα δεδομένα.
Αν ο δίσκος σας παρουσιάζει τέτοια προβλήματα τότε η Northwind μπορεί να ανακτήσει τα δεδομένα σας. Στα εργαστήριά μας έχουν εξειδικευμένο εξοπλισμό με τον οποίο τροποποιούμε ένα PCB και με ειδικό λογισμικό το προγραμματίζουμε ώστε να μπορεί να διαβάσει σωστά τα δεδομένα του δίσκου.
Οι εξωτερικοί δίσκοι της WD (Passport, MyBook κλπ) έχουν την τάση να μην αναγνωρίζονται από τον Η/Υ μετά τη σύνδεση του USB σ' αυτόν. Ο χαρακτηριστικός ήχος του USB ακούγεται, όμως ο δίσκος αναγνωρίζεται ως Passport 0731 (ή παραπλήσιο) χωρίς να υπάρχει πρόσβαση στα δεδομένα, είτε αναγνωρίζεται ως MyBook στις συσκευές αλλά ζητάει διαμόρφωση ή δεν του δίνει γράμμα δίσκου ή τον αναγνωρίζει ως WD BAD PCB. Αυτή είναι βλάβη πολύ συχνή και έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία προσπέλασης των δεδομένων.
Στη Northwind βλέπουμε τέτοιες βλάβες καθημερινά και τις αντιμετωπίζουμε με επιτυχία.
Οι σκληροί δίσκοι της Western Digital έχουν την τάση να παθαίνουν βλάβες στο firmware zone του σκληρού δίσκου με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η πρόσβαση στα δεδομένα του σκληρού δίσκου. Τυπικά, όταν κάτι τέτοιο συμβεί, ο δίσκος θα κολλήσει για μερικά δευτερόλεπτα όταν το BIOS θα προσπαθεί να τον αναγνωρίσει. Στη συνέχεια ο δίσκος μπορεί να αναγνωριστεί σωστά, να μην αναγνωριστεί καθόλου ή να αναγνωριστεί με λάθος όνομα και χωρητικότητα. 
wd2500jbΑν αναγνωριστεί σωστά, οι επιδόσεις του θα έχουν μειωθεί δραματικά πριν ο δίσκος καταρρεύσει εντελώς. Σε αυτήν την περίπτωση είναι πιθανό να μην είναι προσπελάσιμα τα δεδομένα και να εμφανίζονται μηνύματα σφάλματος Ι/Ο.Αν αναγνωριστεί εσφαλμένα, είναι πιθανόν να βλέπετε μηδενική ή λανθασμένη χωρητικότητα και αντί για το μοντέλο του δίσκου να εμφανίζεται για παράδειγμα WDC ROM MODEL-HAWK ή WDC-ROM SN#XYZ. Αν προσπαθήσετε να ξεκινήσετε τον υπολογιστή σας από έναν τέτοιο δίσκο θα πρέπει να βλέπετε σφάλματα του τύπου "Primary Master Hard Disk Fail" ή "No operating system found" ή "S.M.A.R.T. Capable But Command Failed" ή "Disk boot failure. Insert system disk and press enter" ή "Hard drive not recognized" ή "Drive Mount Failure" ή κάτι παρόμοιο.
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις μπορούμε να ανακτήσουμε δεδομένα από το δίσκο σας.
Στους δίσκους Western Digital είναι πιθανό μόλις κάνουν spin up, οι κεφαλές να χτυπάνε από το ξεκίνημα (ακούστε ήχους από τέτοια τυπικά σφάλματα εδώ). Τις περισσότερες φορές αυτό είναι σημάδι κατεστραμμένων κεφαλών. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, είναι πολύ σημαντικό να γίνουν σωστά διαγνωστικά στο δίσκο προκειμένου να εξαλειφθεί η περίπτωση το πρόβλημα να προέρχεται από σφάλμα στο firmware ή πρόβλημα στο PCB, κάτι που επίσης θα μπορούσε να προκαλέσει clicking.
Οι κεφαλές AV-GP κανονικά παρκάρουν στην ειδική ράμπα έξω από το χώρο των platters, αλλά πολλές φορές μετά από κάποιο σφάλμα ή μη-κανονικό τερματισμό, αδυνατούν ή δεν προλαβαίνουν να επιστρέψουν στη ράμπα και μένουν επάνω στην επιφάνεια. Αμέσως μετά το spin down, οι κεφαλές κολλάνε επάνω στην επιφάνεια και είναι αδύνατον να απελευθερωθούν χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό και την απαραίτητη εμπειρία. Μην ανοίξετε τον δίσκο μόνοι σας - θα κάνετε ζημιά στα platters και ο δίσκος θα είναι μη ανακτήσιμος.Ανάκτηση δεδομένων WDΤέλος, ένα κλασικό πρόβλημα των δίσκων αυτών (όπως και όλων των άλλων δίσκων, όλων των κατασκευαστών) είναι αυτό των Bad Sectors. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, τα platter στα οποία γράφονται τα δεδομένα αρχίζουν να φθείρονται ("degradation") και εμφανίζονται bad sectors. Όταν ο δίσκος προσπαθεί να διαβάσει τέτοια τμήματα της επιφάνειας, μπορεί να "παγώσει" την λειτουργεία του, ή να ακούγονται περίεργοι θόρυβοι όπως "scratching", ελαφριά ticks ή και ηχηροί θόρυβοι. Μόλις ο δίσκος αρχίσει να εμφανίζει τέτοια συμπτώματα, είναι πολύ σημαντικό να σταματήσετε αμέσως τη λειτουργία του δίσκου και να μας τον στείλετε για δωρεάν διάγνωση. Οποιαδήποτε περαιτέρω απόπειρα
κάνετε, θα προστεθεί στα προβλήματα που έχει ήδη ο δίσκος και θα μειώσετε τον αριθμό των ανακτήσιμων δεδομένων. Στο εργαστήριο της η Northwind χρησιμοποιεί ακριβά εργαλεία κλωνοποίησης τα οποία έχουν την δυνατότητα να παρακάμψουν τα κατεστραμμένα τμήματα της επιφάνειας και να διαβάσουν τα υγιή δεδομένα.

 

Find us

WD Trusted Partners

Συχνές Ερωτήσεις

  • για Σκληρούς Δίσκους >

    Συχνές ερωτήσεις για την ανάκτηση δεδομένων σκληρών δίσκων Ο δίσκος μου χτύπησε!! Τι να κάνω? Αν διαπιστώσετε πρόβλημα στο μέσο Read More
  • για συστήματα RAID >

    Συχνές ερωτήσεις για την ανάκτηση δεδομένων συστημάτων RAID Το σύστημα RAID / NAS Box σταμάτησε να λειτουργεί. Τι να κάνω? Αν Read More
  • για USB & Memory Stick >

    Συχνές ερωτήσεις για την ανάκτηση δεδομένων USB Stick & Καρτών Μνήμης Το USB Stick / Η κάρτα μνήμης δεν αναγνωρίζεται. Τι Read More
  • 1